19 May 2021

GIM: Webinar- Hoe een sterkere klantrelatie uitbouwen dankzij geo-segmentatie

General info

Woensdag 19 mei 2021, 11:00-11:45

GIM

FREE

Elke organisatie droomt ervan: de behoeften van klanten tot in detail in kaart brengen en een ervaring op maat bieden. Maar vaak ontbreken daarvoor de juiste tools.

Daarom steunt consumentenmarketing steeds meer op persona’s: prototypen van klanten en prospects, elk met hun eigen verwachting, leefwereld en gedrag.

Maar hoe koppel je persona’s aan je klantenbestand? En misschien wel belangrijker: heb je de juiste inzichten of kunnen aanvullende (geo-)segmentatiedata een rol spelen?

Tijdens dit webinar presenteren Carl Bassi (Geodata Specialist bij GIM), Peter Trap (Managing Director Belgium bij The Data Agency) en Wouter Smit (Data Scientist bij EDM) onder andere:

  • Wat de mogelijkheden zijn van geo-segmentatie.
  • Welke nieuwe geo-segmentatiedata er zijn en hoe je die kunt inzetten.
  • Het ontstaan van het nieuwe segmentatiemodel GeoType en hoe je dankzij informatie over de woonsituatie, de levensfase en het inkomen van alle Belgische huishoudens nóg meer inzicht krijgt in je klanten.
  • Hoe je een klantendatabase segmenteert, doelgroepen in kaart brengt en daardoor een sterkere klantrelatie realiseert aan de hand van een praktijkvoorbeeld.

Dit webinar is geschikt voor elke professional die meer wil weten over nieuwe mogelijkheden voor klantsegmentatie en het realiseren van een sterke(re) klantrelatie, van beginner tot ervaren specialist.

Deelname is gratis; de sprekers zullen in het Engels presenteren.

Partners