Leuvense creativiteit die de Rode Duivels weer hot maakt

Het Leuvense full-service agency Boondoggle bedacht de Duiveluitdagingen om de Rode Duivels weer populair te maken bij de fans. De rest is geschiedenis. 

Na tien magere jaren voor de Rode Duivels, vroeg de Belgische Voetbalbond aan het Leuvense full-service agency Boondoggle om de kloof tussen het team en de fans weer te sluiten tijdens de WK kwalificatiecampagne voor Brazilië 2014, het eerste toernooi waar onze 'gouden generatie' aan zou deelnemen.

Boondoggle bedacht de Duiveluitdagingen waarin de spelers de fans uitdaagden om, bijvoorbeeld, zoals het hele land rood verven of achtertuinen in kleine stadions omvormen. Als de uitdaging lukte, beloofden de spelers een tegenprestatie, zoals een andere Rode Duivel helemaal rood schilderen. De campagne mondde uit in een massahysterie rond de Rode Duivels. Elke thuiswedstrijd was uitverkocht en de populariteit steeg naar nooit geziene hoogtes.