21 Mar 2017
Logo Mindgate events

Content marketing & Storytelling: hoe blijft mijn verhaal hangen?

General info

Dinsdag 21 maart 2017
14u00-17u00

150 euro (excl. BTW): leden Leuven.Inc / Leuven MindGate
180 euro (excl. BTW): alle anderen

Deze prijs omvat deelname en leermateriaal.

Inschrijven kan tot uiterlijk 14 maart 2017 , bij voorkeur via het online inschrijvingsformulier of via e-mail aan admin@leuvenmindgate.be (met vermelding van uw contact- en facturatiegegevens).

Opgelet! Het deelnemersaantal wordt beperkt.

Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en routebeschrijving. Betalen na ontvangst van factuur. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen door een collega. Annulatie is echter niet mogelijk.

KMO-portefeuille is van toepassing
Pijler OPLEIDING Leuven MindGate Erkenningsnr.DV.O219862
Meer info op
www.kmo-portefeuille.be

Innovatie- en Incubatiecentrum
Kapeldreef 60
3000 Leuven
Show directions
Logo Mindgate events

Waarom halen de videopresentaties van Steve Jobs duizenden views? Hoe komt het dat organisaties als Google of Lego erin slagen om een consistent imago uit te stralen? Simpel: door storytelling,maar ook omdat hun communicatie gedreven is door een visie.
Wie zijn of haar visie helder formuleert en erin slaagt die te vertalen in boeiende verhalen, zorgt ervoor dat zijn of haar organisatie in het hoofd van de toehoorders blijft hangen.

Content marketing draait om het aanbieden van waardevolle inhoud aan de consument. Wat willen mensen horen, lezen of delen? Door content te creëren, optimaliseren en delen, trek je de juiste websitebezoekers naar jouw website en genereer je kwalitatieve leads.

Storytelling zorgt daarbij voor de juiste ‘verpakking’. Verhalen brengen organisaties onder de aandacht, maken content duidelijker en maken een merk tastbaar. Een goede verteller neemt zijn publiek mee op een reis, en laat hen geïnspireerd en gemotiveerd achter.

Kristien Vermoesen brengt je de tips en tricks van storytelling en content marketing bij. Hoe breng je de visie van je bedrijf naar buiten? En hoe bouw je een uiteenzetting op zodat je hele boodschap duidelijk, interessant en juist overkomt? Als je storytelling en een content strategie weet te gebruiken, vormen ze haast onmisbare instrumenten bij de profilering van je bedrijf.

Over de sprekers

Kristien Vermoesen, co-founder en managing partner van het PR-bureau FINN, werkte als journalist voor De Tijd, De Standaard, VRT en Sanoma. Zij begeleidt organisaties in hun communicatiestrategie, waaronder Pfizer, Atlas Copco en Weight Watchers. Ze werd uitgeroepen tot een van de beste bloggers en twitteraars door Vacature. Thomas Van Eeckhout, Sales Director van EASI en Herman Clicq, Marketing Manager van EASI, zullen duiding geven hoe zij dit bij EASI aanpakken.

Programma

13u30:

Ontvangst deelnemers

14u00:

Verwelkoming door Leuven MindGate

14u10:

Kristien Vermoesen: hoe blijft mijn verhaal hangen?

16u00:

Korte pauze

16u20:

Case: Thomas Van Eeckhout en Herman Clicq EASI – software, apps en cloud developpers

16u50:

Vraag en antwoord

17u00:

Afsluiting met een hapje en een drankje


Concept and content programme © Leuven.Inc