18 Apr
Logo Mindgate events

Brown Bag Lunch: Trendwatching

General info

Woensdag 18 april 2018 van 12u tot 14u

12:00 Lunch

12:15 Learn: Joris Joosten - Boondoggle

13:15 Exchange

14:00 Einde

Deelname is gratis (inclusief broodje), maar de plaatsen zijn beperkt. Maximum 2 deelnemers per bedrijf. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen door een collega. Bij afwezigheid rekenen wij een no-show fee aan van 25€.

U mag zich steeds kandidaat stellen als spreker indien u in uw bedrijf een interessante aanpak of ervaring heeft met trendwatching.

De Hoorn, Skybox
Sluisstraat 79
3000 Leuven
Show directions
Parking Vaartkom
Engels Plein 32
3000 Leuven
Show directions
Logo Mindgate events

Hoe kan je op de hoogte blijven van de evoluties? Kan je te weten komen waar je concurrenten en andere innoverende organisaties mee bezig zijn? Wat zijn de slimme manieren om daarop in te spelen?

Waarom moet mijn organisatie hier dringend mee starten?

Trendwatching gaat niet over welke modekleur of haarsnit volgend jaar ‘hip’ gaat zijn. Het gaat wél over sociologie, demografie, technologie, ecologie, politiek en economie. Trends kunnen namelijk onze levensstijlen, opinies, behoeftes en keuzepatronen ingrijpend beïnvloeden en dus ook die van uw klant of doelgroep.

Kom te weten waar je concurrenten en andere innoverende organisaties mee bezig zijn, in hun diensten, producten of marketingcampagnes. Wees op de hoogte van de evoluties, misschien kan je hen zelfs een stap voor zijn!

Tijdens deze Brown Bag Lunch leer je niet zelf de toekomst voorspellen.

Wel leer je wat het belang is om te weten wat de concurrentie doet en om daar dan op slimme manieren op in te spelen. Ook kijken we kort op welke websites je interessante trendwatchers kan volgen, hoeveel tijd dit nu kost en of het betalende content is.
 
Coach van dienst is Joris Joosten van Boondoggle. Zelf organiseert hij voor zijn mede-Boondogglers wekelijks een overzicht van wat er gaande is in het marketinglandschap. Hij deelt zijn inzichten en waarom hij ervan overtuigd is dat elk bedrijf aan trendwatching moet doen. Niet alleen interessant voor mensen in de marketing wereld, de tips en tricks zijn ook toepasbaar voor techies, sociologen, demografen, …

Bedrijven als ING en Belgacom hebben al een fulltime trendwatcher in dienst. De vraag vanuit de bedrijfswereld stijgt bovendien. Is trendwatchen de nieuwe trend?

Over Brown Bag Lunches

Sinds oktober 2016 zijn de Brown Bag Lunches een vast concept: een interessante lunch & learn over de middag in de Skybox van de Hoorn voor creatievelingen en techies. Hiermee willen we de creatieve en de technologische bedrijven wat dichter bij elkaar brengen én kennis laten maken met elkaar. Deelname en broodje zijn gratis.

Belangrijk! We halen de mosterd bij elkaar. We schuiven telkens één thema naar voor, waarbij telkens 2 of meer cases vanuit de sector zélf worden voorgesteld. Stof tot discussie!

Graag nodigen we je uit voor de twaalfde sessie over trendwatching.

Partners