08 Feb
Logo Mindgate events

Win het vertrouwen van klanten met krachtige (Engelstalige) white papers

General info

Donderdag 8 februari 2018

14u00-18u00

160 euro (excl. BTW): leden Leuven MindGate 
215 euro (excl. BTW): alle anderen

Wilt u van de ledenprijs genieten? Word Leuven MindGate lid

Deze prijs omvat deelname en leermateriaal.

U kan zich voor dit event inschrijven via onze online registratiepagina.
Inschrijven (*) kan tot uiterlijk 1 februari 2018

Bij problemen met uw online registratie kan u ons contacteren via e-mail of telefoon: +32 16 40 11 90
Schrijft u een collega in? Stuur ons dan een e-mail met de contactgegevens van de deelnemer en de facturatiegegevens.


Opgelet! Het deelnemersaantal wordt beperkt.

Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en routebeschrijving. Betalen na ontvangst van factuur. Indien u verhinderd bent, kan u zich laten vervangen door een collega. Annulatie is echter niet mogelijk.

KMO-portefeuille is van toepassing
Pijler OPLEIDING Leuven MindGate Erkenningsnr.DV.O219862
Meer info op
www.kmo-portefeuille.be

Innovatie- & Incubatiecentrum (I&I)
Kapeldreef 60
3000 Leuven
Show directions
Logo Mindgate events

Als uw bedrijf producten en diensten verkoopt die complex zijn, met relatief lange verkoopscycli, en als u binnen uw bedrijf bovendien veel expertise hebt … dan kunnen white papers een waardevolle aanvulling zijn voor uw marketing.

Een white paper is een kruising tussen een informatief artikel en een marketingbrochure. Met een white paper geef je bestaande en toekomstige klanten waardevolle informatie, met de bedoeling hun vertrouwen en aandacht te winnen, en hen uiteindelijk te verwelkomen als waardevolle klanten.

Maar een white paper kan alleen werken als hij goed geschreven en gestructureerd is. Opgesteld op een manier zo dat hij de anti-marketing verdediging van bedrijven kan passeren. In deze workshop leert u hoe dat kan. We tonen u hoe u ook in uw bedrijf onderwerpen vindt voor white papers; hoe u zo’n white paper het beste schrijft, en hoe u het afgewerkte document bij zo veel mogelijk lezers brengt.

DEZE WORKSHOP WORDT IN HET ENGELS GEORGANISEERD.

Wat leert u in deze workshop?

- Wat zijn white papers, en hoe kunnen ze u helpen om waardevolle klanten te winnen en te houden?
- Welke white papers zijn geschikt voor uw bedrijf?
- Hoe schrijft u ze? Wat is de beste structuur en taal?
- Hoe brengt u ze aan de man (website, sociale media, SEO, pers…)?
- Tijdens de workshop bekijken we een aantal interessante cases, bestaande (Engelstalige) white papers van high-tech bedrijven. We kijken daarbij wat werkt en wat niet. En we houden een kleine brainstorm om waardevolle ideeën te verzamelen voor uw volgende white paper.

De workshop wordt gebracht door Jan Provoost, wetenschappelijk redacteur bij IMEC - Business Development en zaakvoerder Smartertext.

Beeld je een product designer in die een technische oplossing zoekt. Zij heeft argumenten nodig om haar manager en collega’s te overtuigen. En ja, zij heeft eigenlijk ook betrouwbare informatie nodig om zich in te werken in dit nieuwe, snel veranderende onderwerp. Dus begint ze het web af te zoeken. Zal ze geschikte informatie vinden in commerciële brochures, korte blogs, Wikipedia pagina’s, wetenschappelijke artikels …? Waarschijnlijk niet.

Maar dan stoot ze op een PDF die geschreven lijkt om haar probleem op te lossen. Genuanceerd wordt het probleem beschreven, met achtergrond en argumenten, en een lijst van mogelijke oplossingen, telkens met voor- en nadelen. Die moet ze zeker meenemen in het beslissingsproces.

Deze white paper – want dat is het – is geschreven door VIPCompany. En dat zijn overduidelijk experten, aan dit document te zien. Ze hebben ook een oplossing, die ze al bij verschillende klanten hebben geïmplementeerd. Ze zijn altijd bereid om meer uitleg te geven.

Programma

13u30:

Ontvangst van de deelnemers

14u00:

Aanvang van de workshop

18u00:

Einde van de workshop

Concept and content © Leuven.Inc